Ιστολόγιο

Παραλαβή ελέγχων 2016-2017
6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου | 13/6/2017

Σας ανακοινώνουμε ότι μπορείτε να προσέρχεστε για  παραλαβή ελέγχων επίδοσης των ... Περισσότερα...

Παρουσίαση στο 7ο μαθητικό φεστιβάλ ψηφιακής δημιουργίας
Agile Scrum | 3/5/2017

Το Σάββατο 29-4-17, παρουσιάσαμε στο πολιτιστικό κέντρο Ηρακλείου τα εξαγόμενα της δουλειάς ... Περισσότερα...

Ενημερωτικός Οδηγός: Μετά το Γυμνάσιο για το ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.
από το ΚΕ.ΣΥ.Π. | 30/4/2017

Μετά το Γυμνάσιο, Τί; Μπορείτε να κατεβάσετε σε μορφή pdf τον οδηγό για το σχολικό έτος ... Περισσότερα...

Περισσότερες αναρτήσεις...
Κατηγορίες
Αρχεία

Αριστεία 2016-2017:

Α τάξη

Β τάξη

Γ τάξη

ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

ΑΡΧΟΝΤΑΚΗ ΑΣΠΑΣΙΑ

ΒΕΝΙΑΝΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΒΕΡΙΓΟΥ ΙΩΑΝΝΑ

ΒΟΥΛΓΑΡΗ ΦΩΤΕΙΝΗ

ΓΑΛΕΤΑΚΗ ΣΟΦΙΑ

ΓΑΜΒΡΟΥΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ

ΔΩΡΑΚΗ ΧΡΥΣΑ

ΘΕΟΔΟΣΙΑΔΗ ΕΛΕΝΗ

ΚΑΛΙΤΣΟΥΝΑΚΗ ΕΛΕΝΗ

ΚΑΜΠΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΜΙΧΑΗΛ

ΚΑΡΥΔΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

ΚΟΛΥΒΑΚΗ ΠΕΡΒΟΛΑΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

ΚΟΝΤΟΥΔΑΚΗ ΕΛΕΝΗ

ΚΟΥΝΕΛΗ ΜΑΡΙΑ

ΚΟΥΡΤΙΚΑΚΗ ΑΣΗΜΕΝΙΑ

ΛΑΓΟΥΔΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

ΛΙΝΑΡΙΤΗ ΜΑΡΙΑ

ΛΟΥΛΑΚΗ ΜΑΡΙΑ

ΛΥΡΑΤΖΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΜΑΘΙΟΥΔΑΚΗ ΖΗΝΟΒΙΑ

ΜΑΘΙΟΥΔΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

ΜΑΛΑΚΟΖΗΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ

ΜΑΝΑΒΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

ΜΑΝΟΥΣΑΚΗ ΑΜΑΛΙΑ

ΜΑΡΚΟΔΗΜΗΤΡΑΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

ΜΕΤΖΑΚΗ ΜΑΡΙΑ

ΜΠΑΛΑΜΟΥΤΣΟΥ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ

ΜΥΡΩΝΑΚΗ ΑΝΝΑ

ΝΟΙΚΟΚΥΡΑΚΗ ΠΗΝΕΛΟΠΗ

ΞΑΝΘΑΚΗ ΕΥΓΕΝΙΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ

ΠΑΠΑΦΡΑΓΚΑΚΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ

ΠΑΤΕΡΑΚΗ ΛΟΥΙΖΑ

ΡΑΜΟΥΤΣΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

ΣΚΑΝΔΑΛΑΚΗ ΜΑΡΙΑ

ΣΠΥΡΙΔΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

ΣΤΑΜΑΤΑΚΗ ΜΑΡΙΑ

ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗ ΑΝΝΑ

ΤΕΡΖΑΚΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ

ΤΕΡΖΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΤΖΩΡΤΖΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

ΤΡΙΚΑΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΤΣΑΓΚΑΤΑΚΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ

ΤΣΙΡΑΜΠΙΔΟΥ ΕΛΠΙΔΑ

ΦΙΛΗ ΜΑΡΙΑ

ΦΟΥΚΑΡΑΚΗ ΜΑΡΙΑ

ΧΑΡΙΤΑΚΗ ΑΡΙΣΤΕΑ
 

ΜΑΘΗΤΕΣ

Επιλεγμένες εργασίες και άρθρα μαθητών:

 Όταν οι μαθητές σκέπτονται και "μιλούν",

οι μεγάλοι πρέπει να σιωπούν και να σκέπτονται...

 

Το παρακάτω κείμενο γράφτηκε από τη μαθήτρια Ελένη Πεδιαδιτάκη και αφορά στη γενική μορφή έκφρασης της βίας .

 

Πολλές εικόνες μπροστά στα μάτια σου. Πρόσωπα λυπημένα, αλλά δίχως έκφραση. Μία χτυπημένη γυναίκα, δύο παιδιά μαλώνουν, ένα βασανισμένο σκυλί. Μην κλείνεις τα μάτια. Δεν υπάρχουν μόνο οι ήρωες και οι χαρούμενες στιγμές. Ακόμα και σήμερα μετά από από τόσους αγώνες για ειρήνη, η βία είναι παντού. Γιατί άραγε; Παρά τα τόσα αγαθά, την ευτυχία, την προσπάθεια να μας διδάξουν το σωστό; Γιατί μας συμβαίνει αυτό;

Κάποιοι βασίζονται στην θεωρία ότι ο άνθρωπος είναι ανταγωνιστικό και επιθετικό ον. Άλλοι υποστηρίζουν ότι οι αξίες που θα πάρεις και η συμπεριφορά που θα δεχθείς από την αρχή της ζωής σου είναι αυτά που αργότερα θα είναι κομμάτι του χαρακτήρα σου. Λίγοι πιστεύουν ότι φταίει ο κόσμος που ζούμε και ελάχιστοι πως είναι ο θυμός Του Θεού. Όλοι ψάχνουν για δικαιολογίες. Τι ισχύει τελικά;

 Κατά την γνώμη μου ο εγωισμός και η απληστία έχουν εισχωρήσει τόσο πολύ στην κοινωνία μας που επηρεάζουν τα πιστεύω μας. Σίγουρα όταν εισπράττεις βία αυτό είναι που δίνεις, αλλά πιστεύω πως η θέληση και η σωστή κρίση μπορούν να αναιρέσουν αυτή την συμπεριφορά.

 Επίσης πιστεύω ότι όσο επιθετικοί κι αν είναι οι άνθρωποι από την φύση τους, ο χρόνος μας έχει αποδείξει ότι κάθε ζώο μπορεί να είναι ήμερο, έτσι και ο άνθρωπος μπορεί να αποτρέψει το ένστικτό του να βγει προς τα έξω. Αντί λοιπόν να να ψάχνουμε τους λόγους γιατί δεν βρίσκουμε τις λύσεις;

 Στις μέρες μας τίποτα δεν είναι δεδομένο, έτσι τα πάντα βασίζονται στην σωστή εκπαίδευση. Δεν είναι λίγα αυτά που μπορεί να καταφέρει η εκπαίδευση. Μία ιδέα είναι τα προγράμματα κατά της σχολικής βίας που ήδη έχουν αρχίσει να λειτουργούν σε διάφορα σχολεία. Με αυτό τον τρόπο η βία σταματά να αναπτύσσεται από τα εφηβικά χρόνια και δημιουργούνται σωστά πρότυπα και απόψεις, ικανά να στηρίξουν την εικόνα ενός συνειδητοποιημένου αυριανού πολίτη.

 Άλλη μία ιδέα είναι να δίνονται ζωντανές συνεντεύξεις από παιδιά ή ενήλικες οι οποίοι έχουν υπάρξει θύτες ή θύματα έτσι ώστε να αναδειχθούν οι επιπτώσεις και η ψυχική φθορά.

 Μακάρι να βρεθούν λύσεις που θα φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα δημιουργώντας ένα κόσμο με ειρήνη και χωρίς ίχνη βίας και επιθετικότητας. Όλοι μπορούμε να συμβάλλουμε και να κάνουμε την διαφορά. Γίνε η αλλαγή που θες να δεις στον κόσμο!

 

Υπεύθυνη ανάρτησης: Λιναρίτη Μαρία

Νέα Ενότητα

"Το πρόσωπο του τέρατος και ο φόβος μήπως το συνηθίσουμε"

Μάνος Χατζιδάκις


Όποιος δεν φοβάται το πρόσωπο του τέρατος, πάει να πει ότι του μοιάζει. Και η πιθανή προέκταση του αξιώματος είναι, να συνηθίσουμε τη φρίκη, να μας τρομάζει η ομορφιά.
(...)
Από την ώρα που ο Frankenstein γίνεται στόλισμα νεανικού δωματίου, o κόσμος προχωράει μαθηματικά στην εκμηδένιση του. Γιατί δεν είναι που σταμάτησε να φοβάται, αλλά γιατί συνήθισε να φοβάται. Κι εγώ με τη σειρά μου δεν φοβάμαι τίποτα περισσότερο, απ το μυαλό της κότας. Απ το να υποχρεωθώ να συνομιλήσω με μια κότα ή μ ένα σκύλο, ή τέλος πάντων, μ ένα ζώο δυνατό πού βρυχάται. Τί να τους πω και πώς να τους το πω; Και μήπως δεν είναι εξευτελισμός, αν επιχειρήσω να μεταφράσω ή να καλύψω τις σκέψεις μου, κάτω από φράσεις απλοϊκές και ηλίθια νοήματα, για να καθησυχάσω τυχόν τη φιλυποψία μιας κότας, που όμως έχει άνωθεν τοποθετηθεί για να μας ελέγχει και να μας καθοδηγεί;
Η υποταγή ή ο εθισμός σε μια τέτοια συνύπαρξη, ή συνδιαλλαγή, δεν προκαλεί τον κίνδυνο της αφομοίωσης ή της λήθης, του πώς πρέπει, του πώς οφείλουμε να σκεφτόμαστε, να πράττουμε και να μιλάμε; Αναμφισβήτητα αρχίσαμε να το ανεχόμαστε. Και η ανοχή, πολλαπλασιάζει τα ζώα στη δημόσια ζωή, τα ισχυροποιεί και τα βοήθα να συνθέσουν με ακρίβεια τη μορφή του τέρατος, που προΐσταται, ελέγχει και μας κυβερνά.
Το τέρας σχηματίζεται από τα ζώα κι απ τους εχθρούς.
Θα σας θυμίσω μια συνομιλία τότε, μέσα στη τάξη του σχολείου. Με πλησιάζει ένας ψηλός συμμαθητής, μ ένα δυσάρεστο έκζεμα στο δέρμα του προσώπου του, στραβή τη μύτη και ξεθωριασμένα τα μαλλιά του, ακατάστατα. Ήταν η πρώτη μέρα της σχολικής χρονιάς.
- Πώς λέγεσαι, ρωτάει, ενώ πλάι του είχαν σταθεί αμίλητοι δυο άλλοι, δικοί του φίλοι.
- Βασίλης, του απαντώ.
- Και που μένεις, εκείνος εξακολουθεί.
- Πάνω στο λόφο, του λέω και τον κοιτώ στα μάτια. Εκείνος χαμογέλασε κι άφησε να φανούν τα χαλασμένα δόντια του. Μου λέει:
- Εγώ μένω στην απέναντι όχθη. Είσαι λοιπόν εχθρός. Και μου δίνει μια στο κεφάλι με το χέρι του, που με πονάει ακόμα τώρα σαν το θυμηθώ. Τον κοιτάζω έτοιμος να κλάψω. Μα συγκρατιέμαι. Αυτός σκάει στα γέλια και χάνεται. Προς το παρόν. Γιατί θα τον ξαναδώ: Εισπράκτορα, εκπαιδευτή στο στρατό, τηλεγραφητή, κλητήρα στο υπουργείο, αστυνόμο, μουσικό στην ορχήστρα, παπά στην ενορία, συγκάτοικο στην πολυκατοικία, γιατρό σε κρατικό νοσοκομείο και τέλος νεκροθάφτη, όταν πετύχει να με θάψει.
(...)
Πώς θ αντιδράσουμε και πώς δε θα συμβιβαστούμε με το τέρας;
(...)

Κυριακή, 30 Ιουλίου 1978 -Από το βιβλίο: «Τα Σχόλια του Τρίτου», Εκδ. Εξάντας, Αθήνα 1980.

Την ανάρτηση πρότεινε η συνάδελφος κ. Μπαλαμούτσου Λίνα

Αρχειοθέτηση

Αρχεία

Κατηγοριοποίηση

Κατηγορίες

Ιστολόγιο

Παραλαβή ελέγχων 2016-2017
6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου | 13/6/2017

Σας ανακοινώνουμε ότι μπορείτε να προσέρχεστε για  παραλαβή ελέγχων επίδοσης των ... Περισσότερα...

Παρουσίαση στο 7ο μαθητικό φεστιβάλ ψηφιακής δημιουργίας
Agile Scrum | 3/5/2017

Το Σάββατο 29-4-17, παρουσιάσαμε στο πολιτιστικό κέντρο Ηρακλείου τα εξαγόμενα της δουλειάς ... Περισσότερα...

Ενημερωτικός Οδηγός: Μετά το Γυμνάσιο για το ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.
από το ΚΕ.ΣΥ.Π. | 30/4/2017

Μετά το Γυμνάσιο, Τί; Μπορείτε να κατεβάσετε σε μορφή pdf τον οδηγό για το σχολικό έτος ... Περισσότερα...

Περισσότερες αναρτήσεις...